Futás után leszokott a dohányzásról

Nikotinéhség: így küzdheted le legegyszerűbben a tudósok szerint - Egészség | Femina

Jótanácsok kezdő és gyakorló futóknak, különösen azoknak, akik egyszer le szeretnék futni futás után leszokott a dohányzásról maratont. Futás és dohányzás Istenkáromlásnak tűnik egy lapon említeni a futást és a dohányzást. Mert az is.

Futásra kijelölt terület | Futásról Nőknek

De bármilyen hihetetlen, vannak futók, akik dohányoznak ha nem is gyárkéményként és vannak dohányosok, akik futnak ha nem is olyan sokat. Nagyon szégyellem, de mégis bevallom: én mindkét csoportot erősítettem egy darabig: régen évekig cigiztem és mellette néha eljártam futni.

Majd leszoktam, de négy év szünet után pár hónap erejéig visszatért a függőség. Mellette folytattam a futást, de egyre gyengébb lett az immunrendszerem, rosszabb lett a közérzetem, többször megbetegedtem, a tüdőmmel és a térdemmel gondok voltak, satöbbi.

  • Reggel futás leszokni a dohányzásról - © © Bowman and Becker Kft.
  • Futás és dohányzás: mi az igazság? – Futniszép
  • 2020 júniusában leszokott a dohányzásról
  • Változások a testben, ha leszokik a dohányzásról
  • Szigligetről Futás és dohányzás: mi az igazság?
  • A dohányzás hatása a terhes nőkre
  • Hagyja abba a tisztítás dohányzási szakaszait
  • Szeretnék leszokni a dohányzásról és hízni

Aztán abbahagytam a bagózást és most jobban esik a futás, mint valaha. Utánanéztem, hogy miért óriási baromság cigizni, ha a futás az életed része.

Ezzel a bejegyzéssel a dugiban cigiző futótársaimnak, sorstársaimnak futás után leszokott a dohányzásról segíteni, akik titokban a netet böngészik Arra próbálok meg rávilágítani, hogy a dohányzás feltehetően még többet árt a futóknak, mint másoknak, ezenkívül a futóteljesítményt is nagy arányban rontja.

Futás után leszokott a dohányzásról és emiatt rosszabb izomműködés Az oxigén a tüdőből a vérbe jut, a vérből pedig az izomsejtekhez. Elengedhetetlen az izmok munkavégzéséhez, de: a belélegzett cigarettafüstben található szénmonoxid szor könnyebben kötődik az oxigént szállító hemoglobinhoz, mint maga az oxigén.

Ha a hemoglobinhoz szénmonoxid kötődik, akkor már nem képes oxigént felvenni. Tehát a hemoglobin-molekulák egy jelentős része nem áll rendelkezésre az oxigénszállításhoz, mert lefoglalja a szénmonoxid szállítása.

© 2015-2020 © Bowman and Becker Kft.

Ráadásul a szénmonoxid nagyon lassan szabadul fel a hemoglobinból, akár egy nap is kell az utolsó cigi elszívása után az oxigénszállítás normalizálódásához! Ezért a dohányosok szervezetében oxigénhiány uralkodik, pedig az elengedhetetlen lenne a szervek és izmok megfelelő teljesítményéhez, vagyis a lehető legjobb sportteljesítményhez.

futás után leszokott a dohányzásról

Két hasonló adottságú és edzettségű dohányos futó közül a dohányos jóval hamarabb fullad ki és hamarabb éri el az anaerob küszöböt, mint a társa.

Gyengébb tüdőkapacitás Mind a dohányosok, mind a sportolók esetében megnő a tüdő térfogata. Csakhogy a bagósok esetében nem a hasznos kapacitás nő, inkább kóros tüdőtágulatról beszélhetünk: lehet, hogy a tüdő össztérfogata nő, azonban a sejtes elemek nem pótlódnak, helyüket levegő tölti ki.

futás után leszokott a dohányzásról

Így kevesebb lesz az oxigénfelvételre szánt tüdőfelület, légszomj jelentkezik. Ezenkívül a kátrány mint égési melléktermék lerakódik a tüdőben, tovább csökkentve a levegő helyét.

Frányó Eszter

A dohányzók ezenkívül krónikus nyálkaképződést okoz a nyálkahártyákon: a normális nyálkaképződés duplája is lehet, ami a légutakban felgyűlve akadályozza a légzést.

Komment: nem meglepő, hogy ebben a pár hónapnyi cigizésben újra szúrni kezdett a tüdőm, amire évek óta nem volt példa. Volt, hogy már tényleg csak csigatempóban totyogtam, hogy ne szúrjon annyira. Ráadásul, mint régen, amikor még nagy dohányos voltam, voltak bizonyos szúró  pontok a tüdőmben, amiket újra és újra éreztem.

A légcsövemnek is csak ártott természetesen, az ember szinte érzi, hogy valami ott is lerakódik, ami csak akadályoz a levegővételben, amire pedig annyira nagy szükség van futás közben.

HOGYAN KEZDJ EL FUTNI? Tanácsok kezdőknek Debreczeni Dórától! dohányzásellenes mágneses vélemények

A felgyorsult szívverés miatt több energiát használ el a szervezet, ami hamarabbi elfáradáshoz vezet. Gyorsabban terjedő mérgek Mivel sportolás után magasabb a pulzus, gyorsabb lesz a vérkeringés, a tüdő és az erek kitágulnak,  anyagcsere. Sokan annyit tudnak a cigizésről, hogy nikotin azaz drogkátrány, és szénmonoxid jut a szervezetbe. Az igazság az, hogy összesen féle mások szerint féle káros anyagot mutattak ki a cigifüstben.

Csak néhány példa: benzol, ammónia, hidrogén-cianid, aceton, bután, formaldehid, alumínium, arzén, szilikon, ólom, higany, ecetsav, etanol, metanol, stb. A anyag közül súlyosan mérgező és rákkeltő. A káros szabadgyökök szaporodnak Megerőltető, hosszú edzés, sportolás során fokozódik a szabad gyökök száma, amelyek rákkeltőek lehetnek.

Ezért a hosszútávfutóknak és más sportolóknak már alapból nagyobb a vitamin- és ásványianyag-szükséglete, hogy ezekkel az antioxidánsokkal a szervezet semlegesíteni tudja a szabadgyököket a szervezet.

  • Lefutom a maratont.: Futás és dohányzás
  • A dohányzás hatása a futásra
  • Leszokni a dohányzást, és elkezdett futni, Hetekkel az utolsó cigi után
  • Hogyan lehet a szeretett embert leszokni a dohányzásról

Köztudott, hogy a dohányzás miatt is rengeteg szabadgyök képződik a szervezetben. Ezért van az, hogy a dohányosoknak is sokkal nagyobb a vitamin- különösen a C-vitamin-szükségtele, mint az átlagembernek.

Tehát az intenzív sportolás és a dohányzás együttesen azt jelenti, hogy duplán terheljük a szervezetünket szabadgyökökkel. Komment: Míg tavaly télen — ami a mostaninál sokkal hidegebb volt — egyszer sem lettem beteg, egy picurkát sem fáztam meg, akármekkora mínuszban futottam alatt isaddig idén, az enyhe tél során kétszer fáztam meg brutálisan, mert totálisan kiütöttem a cigivel az immunrendszeremet.

A dohányzás kiszivattyúzta a szervezetemből a fontos vitaminokat, anyagokat és hiába szedtem be a bogyókat, hogy pótoljam, az már nem tudott úgy hasznosulni.

Futni és leszokni a dohányzást Szívni, vagy nem szívni…

Súlyos betegségek: Az előbbiekből akár az is következhet, hogy egy cigiző sportoló még inkább ki van téve a sokszor a dohányzásból eredeztethető betegségeknek: tüdőrák, érszűkület,  infarktus, tüdőgyulladás, idült hörghurut, szájüreg- a torok- és a gégerák, méhnyakrák, trombózis, gyomorfekély, gyomordaganat, lábfekély, magas vérnyomás, csontritkulás, ízületi gyulladások, fogamzóképesség csökkenése mindkét nemben, terheseknél a vetélés, koraszülés, fejlődési rendellenességek kialakulásának kockázata.

Komment: A futás szempontjából a futás után leszokott a dohányzásról közül különösen a különféle tüdőbajok, az ízületi problémák, csontritkulás hangzik rosszul, de persze a többi is… Biztos vagyok benne, hogy az én ízületi problémáim is részben a cigizésre vezethetők vissza. Vagy legalábbis a súlyosbodásuk. Maraton előtti hónapokban és utána is sokáig eléggé küszködtem térdfájdalmakkal, amiknek csak részben lehetett az az oka, hogy egy-egy hosszú edzéstávot esetleg felkészületlenül teljesítettem.

Másik részben viszont arról lehet szó, hogy a cigizés kiürítette a vitamin- és ásványianyag-készletemet, ami ráment az ízületekre, porcokra is. Hiszen csak ez alatt a pár cigizős hónap alatt voltak ilyen problémáim.

Előtte és utána nem… Gyógyulási lehetőségek: Ha csak azt tart vissza, hogy hízni fogsz, akkor: tedd le a cigit, egyél sokat és fussál rengeteget!

Ne félj, nincsen dagi hosszútávfutó! A leszokás három lépése: futás, futás és futás! Hiszen a futás ugyanúgy boldogsághormonok termelődéséhez vezet, mint ahogy a nikotin is dopamint szabadít fel, kellemes, örömteli élményt nyújtva.

Amikor abbahagytam a dohányzást és elkezdtem futni

Pont ez vezet függőséghez. Ha ennél többről van szó, ha a cigi már a napi rutin, a bulik, beszélgetések, stresszoldás megszokott része, akkor a biorezonanciát javaslom. A fizikai tüneteket egycsapásra megszünteti, így nem lesznek olyan elvonási tünetek, pl. Minimális elhatározás kell csak hozzá.

Az 5 legrosszabb dolog, amit futás előtt tehetsz leszokni a dohányzásról és a hasa

A dolog működik: az első biorezonancia után négy és fél évig voltam tiszta. Visszaestem pár hónapra, de januárban újra elmentem biorezonanciára anélkül, hogy hittem volna, hogy egycsapásra le tudom tenni a cigit.

Dohányzás és a leszokás

De le tudtam tenni és szinte megutáltam a cigit, amire eddig nem volt példa. A biorezonancián csak azok a dohányosok röhögnek, akik még nem próbálták ki. Futás után leszokott a dohányzásról legyintenek, hogy hülyeség, kamu, placebó, aztán folytatják az önmérgezést, majd meghalnak rákban.

hagyja abba a sport dohányzásának következményeit

Érdemes a netet is böngészni a cigizéssel kapcsolatban: minél többet tudunk róla, annál inkább vágyunk a gyógyulásra. Vannak különféle terápiák, vannak nikotinos rágók, elektromos cigik, stb.

hogyan segíthet az embernek leszokni a cigarettázásról a dohányzás elleni küzdelem Európában

Szerintem a biorezonancia a legjobb, mindenkinek ajánlom.

Lehet, hogy érdekel