Hogyan lehet leszokni a dohányzási szokást. Hogyan lehet leszokni a dohányzási szokást. Allen Carr módszer - Dohányzás leszokás könnyen

Dohányzás rossz szokás vagy függőség? | whiterabbitgames.hu
  • Fájhat-e a máj a dohányzás miatt
  • Valódi gyógymódok a dohányzásról való leszokáshoz
  • Miért káros a hirtelen leszokni
  • Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás.
  • Dohányzás rossz szokás vagy függőség? | whiterabbitgames.hu

A leszokással kísérletezők viszont már tudják, hogy a dohányzásról nehéz leszokni. Már régóta tudjuk azt, hogy a dohányzás során a függőséget elsősorban a nikotin alakítja ki.

hogyan lehet leszokni a dohányzási szokást a dohányzásellenes gyógyszerek ártalmasabbak, mint a dohányzás

Ugyanakkor azt is megfigyelhetjük a dohányosokon, hogy jellemző szokásokat tesznek magukévá. Ilyen értelemben a rossz szokás és a függőség szembeállítása mesterséges, mert mind a kettő igaz a dohányzásra.

hogyan lehet leszokni a dohányzási szokást hogyan lehet mosolyogva leszokni a dohányzásról

Három folyamat játszik szerepet a függőség kialakulásában: A nikotin az agy jutalmazó központjára meglehetősen gyorsan fejti ki a hatását, mivel a cigarettafüst beszívása után akár másodperc alatt eléri az agyat. Ez közvetlenül jutalmazza az idegrendszert megerősítve ezzel a dohányzást. Egy idő után azonban már azért van szükség a cigarettára, hogy a személy fenntartsa a szervezetében a nikotin megszokott szintjét.

  1. Füstölt 45 év felmondta a következményeket
  2. Leszokni a veszélyes pillanatokról

A csökkenő nikotin mennyisége mellett azt tapasztalja, hogy ideges, nyugtalan, ingerült. Ha rágyújt a cigarettára, akkor az ingerültsége, idegessége nagyon gyorsan megszűnik.

hogyan lehet leszokni a dohányzási szokást

A dohányosok ezt gyakran a cigaretta és a nikotin nyugtató hatása példájaként hozzák fel. Ez azonban tévedés. A nikotin stimuláns hatást fejt ki.

A legtöbb, komolyan leszokni vágyó beteg orvosi segítséggel jut el a célhoz.

Például növeli a vérnyomást, emeli a pulzust, szűkíti az ereket, növeli az éberséget. A nyugtató hatás csak abból az illúzióból adódik, hogy a dohányos a csökkenő nikotinszinttel együtt járó kellemetlen tüneteket szüntetheti meg a rágyújtással. Ráadásul a problémák nem oldódnak meg attól, hogy rágyújtott a cigarettára. A dohányzás azt ígéri, hogy hogyan lehet leszokni a dohányzási szokást a problémát, de az esetek túlnyomó többségében a problémák maradnak, sőt szaporodnak.

Az idegrendszer mindezeken túl összekapcsolja a nikotin hatását és azokat az ingereket, amelyek körül veszik a dohányzó személyt, így például a cigaretta ízét, látványát, a füstöt, a dohányzó helyiséget, a reggeli kávét, és a sor még hosszan folytatható.

Hogyan segíthetek másokat leszokni a dohányzásról?

Ennek következtében a környezeti ingerek is felébreszthetik a dohányzás utáni vágyat az idegrendszerben, és a dohányost a rágyújtásra késztetik. Az idegrendszer alkalmazkodik a nikotinhoz, így idővel kialakul az egyik legmakacsabb függőség, amit a kokaintól és herointól való függésnél is erősebbnek tartanak.

Sokan mondják, ha ilyen veszélyes, akkor miért lehet legálisan fogyasztani. Az igazság az, hogy a dohányzás elterjedésekor még nem lehetett tudni a cigaretta számos negatív hatásáról.

Dohányzás leszokás Allen Carr módszerével (TV2: 2012. február 12.)

A legtöbb leszokni vágyó dohányos többször vág neki, és csak kísérlet után tudja végleg letenni a cigarettát. A kitartás meghozza az eredményét és leszoknak a dohányzásról.

hogyan lehet leszokni a dohányzási szokást

Vannak módszerek, amelyek megkönnyíthetik a leszokást. Ezen a honlapon ilyeneket talál. Amiért nehéz leszokni a dohányzásról.

Lehet, hogy érdekel